"Música per a tothom! Des dels més petits fins als més grans", l'opinió de Maylos Pons

Què té la música per considerar-la com una necessitat de l'ésser humà?


És innegable que la música és un llenguatge universal que ja des del naixement es manifesta mitjançant el so. És el mitjà d'expressió més ampli, més íntim de l'ésser humà, bàsic i necessari per al seu desenvolupament i la seva existència, com ho és el llenguatge verbal i corporal. És abans el so o la paraula?


La música té la gran capacitat de generar canvis en el nostre cervell, activant regions que intervenen en processos motors, emocionals i cognitius. Disminueix les activitats de les emocions negatives o desagradables. Tot això segurament ha hagut d'influir de manera essencial en el desenvolupament de la naturalesa social de l'ésser humà i, lògicament, ha de tenir importants repercussions en el món educatiu.


Els nadons són intrínsecament musicals. En els meus 30 anys de docència amb els més petits, amb els infants i amb els nens, no me n'he trobat mai cap que no li agradi la música. En néixer, ja tenen una predisposició extraordinària per detectar patrons auditius, i motrius i rítmics. La cultura local, els pares i els docents, mitjançant l'aprenentatge, tenen la possibilitat d'anar modificant-los de forma natural. Els bebès aprendran a parlar havent escoltat abans els sons musicals propis del seu llenguatge, que ja reconeixen una vegada han nascut.


Per tot això, a la nostra escola de música, estem oberts a les necessitats musicals dels nostres alumnes de qualsevol edat, des dels més petits fins als més grans. La música no té ni gènere ni edat. Oferim ensenyaments musicals personalitzats amb la màxima qualitat metodològica per fer viure i sentir la música, tret diferencial i d'identitat de la nostra escola.


Quins són els beneficis d'estudiar música?


Són molts. Des de ben petits, fomenta la descoberta dels sons, els ritmes i els silencis, i també la convivència entre els éssers humans, tot compartint el plaer de fer música conjuntament en un entorn ric en espontaneïtat i creativitat.


La música com una intel·ligència musical, de les intel·ligències de Howard Gardner, estimula altres intel·ligències, com la creativa, la matemàtica, la lingüística, la corporal, interpersonal, intrapersonal... Millora la concentració, la memòria i l'atenció. Potencia l'aprenentatge d'altres idiomes. Ajuda l'educació global de la persona.


La música s'entén com un estimulant dels processos cognitius, afectius i senso-motrius que es produeixen en l'ésser humà. Tots tenim oïda, veu i ritme. Tot dependrà si aquestes capacitats les hem desenvolupat o no a la infància. Per això, i amb més motiu encara, fem viure i sentir la música, des dels més petits fins als més grans!

Afegeix un nou comentari

Nom
Comentari
Condicions legals

Comentaris (0)

A l'utilitzar aquest lloc web, acceptes la nostra política de cookies.×
arrow_upward