El turisme no vol... pluja?
“Al meu país la pluja no sap ploure”. Ho cantava Raimon fa més de quaranta anys, i són paraules que ressonen en la ment de qualsevol català cada vegada que passem períodes de sequera, o cada vegada que plou massa.
Aquest mes de març, però, sembla que els catalans hem canviat el sentit a aquesta frase de la cançó “Al meu país la pluja”, i l’hem fet servir per queixar-nos del mal temps, dels dies grisos a causa dels núvols, de l’aigua que ha caigut del cel tants dies seguits... i dels turistes.
I és que no he parat de llegir notícies de mitjans catalans i nacionals que es feien ressò de l’empipament -gairebé decepció, podríem dir- de desenes de turistes, queixant-se del mal temps que ha fet a la ciutat comtal. Titulars com “turistes i expats, frustrats pel mal temps que fa a Barcelona: “no és la ciutat on em vaig apuntar”, publicat per RAC1 o “queixes absurdes de turistes i expats pel temporal a Barcelona”, publicat per Nació Digital, han estat alguns dels titulars que han protagonitzat la meva pàgina principal de la xarxa social X durant els últims dies. TikTok no s’ha quedat enrere, i també m’han aparegut vídeos de visitants queixant-se pel mal temps a Barcelona.
Jo entenc les queixes, perquè entenc que viatjar a un destí calorós, on normalment a aquesta època fa bon temps, i trobar-te que plou cada dia no és agradable, però voleu dir que gravar i penjar vídeos criticant i exposant aquesta situació? A cas el temps, es pot controlar?
No estic en contra dels turistes, tots ho som en algun moment. Sí que estic en contra de no regular els preus dels lloguers, de fer fora dels centres de les ciutats les persones que hi han viscut sempre o de no donar oportunitats per llogar o comprar pisos a joves catalans.
Tenim un problema amb el turisme, que es fa palès quan llegim notícies que expliquen que han desallotjat un bloc de pisos per fer allotjaments turístics, però aquest problema també es fa palès quan llegim titulars o veiem vídeos de turistes queixant-se de què “plou massa”. Suposo que aquests turistes que es queixen de la pluja són els mateixos que es queixen de què hi hagi cartells o menús als restaurants escrits en català, o els mateixos que no entenen per què Catalunya es manifesta en contra dels alts preus dels habitatges, o per què hi ha tants murs plens de grafitis amb el clam “Tourists go home”.
Algun dia -espero- que els turistes no continuïn queixant-se del nostre idioma, de la nostra pluja o no ens continuïn robant els nostres pisos... tot i que això últim depèn dels polítics i de moment, sembla, que fan com “qui sent ploure”.
Afegeix un nou comentari
Comentaris (0)