Agricultura alerta que els Estats Units continuaran sent un mercat clau per a Catalunya tot i l’aplicació dels aranzels
Des de la conselleria demanen al sector que no abandonin les exportacions
Ho ha demanat el Departament d’Agricultura en una jornada de treball que han dut a terme aquest dimarts amb la Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA) i diverses entitats agràries, on han volgut traçar amb el sector les línies de resposta davant l’enduriment comercial dels Estats Units.
Segons ha informat Agricultura en un comunicat, en els darrers deu anys les exportacions catalanes als Estats Units han crescut més d’un 125% en valor, sent el vi, l’oli o la gamma Fine Line –amb especial protagonisme dels dolços, el cacau, els snacks, els plats preparats i els sucs— els productes que més han augmentat en valor.
En la jornada, des del Departament d’Agricultura han estacat el paper del Pla Responem, impulsat pel Govern de la Generalitat, com una eina que vol reforçar la resiliència del teixit empresarial davant les tensions comercials.
Des de Prodeca, han anunciat que posaran en marxa diverses actuacions per enfortir la projecció comercial al mercat dels Estats Units. Entre elles, està previst celebrar durant aquest any diverses Catalan Food Masterclass, que combinaran accions formatives, promocionals i comercials en ciutats com Miami, Boston o Chicago. L’empresa d’exportacions també vol impulsar el Catalan Food Show Miami, una fira sectorial que reunirà importadors de productes d’alimentació i vinc catalans amb professionals del sector.
En la jornada també s’ha presentat l’eina digital Prodeca Export Test, un qüestionari a través d’internet que vol donar eines a les empreses perquè puguin valorar el seu potencial d’internacionalització i dissenyar una estratègia d’accés a nous mercats amb més “coneixement i seguretat”.
Afegeix un nou comentari
Comentaris (0)