L’OCIC resol 752 consultes l’any 2024, i el 40% són relatives a empreses d’electricitat, gas i telecomunicacions

Ha tramitat un total de 1521 expedients l’any passat

 

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Segrià ha presentat aquest dilluns la memòria de l’any 2024. En ella es recull que, de les 752 consultes resoltes, 658 es van resoldre en el termini d’entre un i quinze dies, 86 consultes es van resoldre de forma presencial, 3 consultes es van resoldre en el termini d’entre 16 dies i un mes i 5 consultes es van resoldre en més d’un mes.


El 27% de les reclamacions presentades han estat contra empreses de subministrament d’electricitat i de gas. Les queixes contra el sector de l’electricitat tenen a veure amb canvis en les condicions dels contractes, la no emissió de factures o la facturació incorrecta. Les queixes contra empreses de subministrament de gas són per un augment en les tarifes.


En segon lloc, amb un 14% de les reclamacions de l’any passat, hi ha les empreses de l’àmbit de les telecomunicacions. Les queixes tenen a veure, sobretot, amb l’aplicació de tarifes i de facturació, amb la durada dels contractes i les penalitzacions per cancel·lacions anticipades, que els consumidors consideren abusives.


El 9% de les consultes tramitades són per a entitats bancàries. Gairebé la meitat fan referència a despeses hipotecàries.


Les agències de viatges s’han emportat el 5% de les reclamacions, i els consumidors s’han queixat per canvis en les condicions de les reserves i per la gestió de les cancel·lacions.


Les empreses de transports aeris, per cancel·lacions de vols o per pèrdua d’equipatges, i la compravenda de vehicles, amb queixes relacionades amb la garantia o les reparacions, són dos sectors que, cadascun, han ocupat el 3% de les queixes dels consumidors durant l’any passat.


Un altre 3% de les reclamacions tramitades per l’OCIC ha estat per les assegurances. Segons informa el Consell Comarcal del Segrià en un comunicat, la ciutadania percep abús i falta de transparència en les condicions contractades i dificultat a l’hora de percebre indemnitzacions.

 


Imatge d'arxiu

Afegeix un nou comentari

Nom
Comentari
Condicions legals

Comentaris (0)

A l'utilitzar aquest lloc web, acceptes la nostra política de cookies.×
arrow_upward