El Consell Comarcal del Pla d’Urgell ha atès més de 2.000 consultes de Consum durant el 2024
Suposa un increment del 15% respecte a l’any anterior i la majoria dels dubtes fan referència a la llum i el gas
Amb xifres absolutes, l’any passat es van fer 2.050 consultes i 591 reclamacions relacionades amb els serveis bàsics com el gas i la llum, però també amb compres a distància. De fet, aquest àmbit ha registrat un creixement notable, principalment pels problemes de facturació o per incidències no resoltes. D’altra banda, també s’ha detectat un increment important en les compres de vehicles de segona mà a través de pàgines web, un sector que, a vegades, genera conflictes respecte a les garanties que no es compleixen.
Si ens fixem en les reclamacions, un 20% fan referència a contractes no desitjats amb empreses telefòniques; un 15% estan relacionades amb problemes de ciberseguretat i un altre 15% amb compres a distància. Per contra, si en anys anteriors el sector de les telecomunicacions concentrava moltes queixes, ara ha registrat una baixa significativa en el nombre de reclamacions.
Des del Consell també remarquen que una part important de les consultes tenen a veure amb càrrecs no autoritzats amb targetes de crèdit o dèbit.
Afegeix un nou comentari
Comentaris (0)