El Ple de la Paeria aprova el Pla Estratègic de subvencions per al període 2025-2027

Amb els vots a favor del PSC, Junts i el Comú, les abstencions d'ERC i el PP i els vots en contra de VOX


El Ple Ordinari de la Paeria de Lleida ha aprovat aquest divendres el Pla Estratègic de subvencions per al període 2025-2027. L’expedient ha estat resolt favorablement amb els vots del PSC, Junts i el Comú. VOX ha votat en contra i Esquerra i el PP s’han abstingut.


El segon tinent d’Alcaldia, Carlos Enjuanes, ha destacat que es tracta d’un pla que busca generar un “impacte a la vida dels ciutadans, garantir l’eficiència dels recursos i donar suport a les associacions”.


D’entre els grups que han votat a favor, Junts per Catalunya ha destacat que el nou pla recull la preocupació sobre el foment del català davant la davallada de l’ús de la llengua, en paraules de la seva regidora Neus Caufapé: "Activitats esportives o de lleure tindran més opcions de rebre suport si el català és la llengua vehicular emprada per realitzar-les".


D’entre els que no han emès un vot favorable, Ana Florista, regidora del PP, ha explicat que observen mancances en "la implementació d'una finestreta única que centralitzi tots els processos vinculats a les subvencions" per "simplificar i agilitzar" la burocràcia.


D’altra banda, en el Ple s’ha aprovat per unanimitat la pròrroga del 50% en la reducció en les tarifes del transport públic urbà durant el primer semestre del 2025. També han rebut el vistiplau les bonificacions de l’IBI pels d’immobles que s’adscriguin al Programa de Mediació per al Lloguer Social i l’adhesió de l’Ajuntament de Lleida a l’Aliança Educació 360. Així mateix, s’ha efectuat la presa de possessió de Dora Padial, com a Síndica Municipal de Greuges per un segon període de 5 anys, fins al setembre del 2029.

Afegeix un nou comentari

Nom
Comentari
Condicions legals

Comentaris (0)

A l'utilitzar aquest lloc web, acceptes la nostra política de cookies.×
arrow_upward