Planificar la climatització dels centres educatius i més recursos per a l’escola inclusiva, reivindicacions d'USTEC-STEs a Lleida

Planificar la climatització dels centres educatius i més recursos per a l’escola inclusiva són dues de les reivindicacions que USTEC-STEs fa a la demarcació de Lleida després del seu congrés. El sindicat educatiu també rebutja el tancament de dues línies d’I3 a les escoles Alba i Espiga de la capital del Segrià.


L’organització majoritària en l’àmbit de l’ensenyament ha reelegit aquest cap de setmana el seu secretariat nacional en un congrés que ha servit per posar sobre la taula el full de ruta del sindicat per als pròxims quatre anys. La recuperació del poder adquisitiu i la dignificació de la professió seran dos dels eixos d’acció d’USTEC en els pròxims anys en clau nacional. A nivell lleidatà, la seva portaveu, Rosa Aguilà, ha apuntat altres reivindicacions, com continuar avançant en la climatització de les aules, ja que "en aquesta demarcació tenim un problema de temperatures extremes, especialment a partir del mes de maig, i el que s'ha de fer és planificar adequadament el canvi i renovació de les infraestructures, i això no s'està abordant".


Un altre àmbit en el qual cal incidir, apunta Aguilà, és el de l’educació inclusiva. En aquest sentit, reclama que el Departament d’Educació “s’ho cregui” i que doti als centres dels recursos necessaris per poder oferir una educació 100% inclusiva. "És evident que no hi ha prou recursos per atendre tot l'alumnat que tenim als centres, i no parlem només d'atendre a l'alumnat que té necessitats educatives especials, sinó d'atendre a tot l'alumnat mitjançant recursos universals i de la mateixa manera, perquè tots els alumnes, també els d'educació especial, tenen dret a tirar endavant i a progressar", explica.


D’altra banda, preguntada per la voluntat d’Educació de tancar dues línies d’I3 de les escoles Alba i Espiga de Lleida, Aguilà ha manifestat el seu rebuig per la mesura, assegurant que "no avalarem cap tancament de grup a l'escola pública si no s'aborden tancaments o repartiments justos i equitatius de grups i es té en compte l'escola concertada". I afegeix que "el que hem de fer és mirar els grups de la concertada, i és desconcertar si és necessari, perquè el que s'ha de fer és mantenir els grups de la pública, no tancar-los a la pública i mantenir oberts els de la concertada". Sobre aquesta qüestió, Aguilà reclama que se’ls deixi participar en les comissions de participació, que és on es treballa l’oferta educativa, ja que així ho estableix la normativa.   

Afegeix un nou comentari

Nom
Comentari
Condicions legals

Comentaris (0)

A l'utilitzar aquest lloc web, acceptes la nostra política de cookies.×
arrow_upward