“A Lleida Rodalies també fa tard...tot i que d’una forma diferent”
La consellera de Territori, Ester Capella, ha anunciat durant la comissió de seguiment del Pla de Rodalies de Lleida que a línia Lleida-Manresa rebrà 4 milions d'euros de l'Estat i que es treballa per duplicar les freqüències en un tram al maig. Al maig... tirem d'hemeroteca i ens remuntem a, no fa tants mesos: setembre.
Al mes de setembre el Govern i el Ministeri de transport van arribar a un acord per impulsar el servei de Rodalies a Lleida i l'explicació que se'ns va donar als lleidatans és que l'augment de les freqüències arribaria abans que acabes aquest any. Ara, serà al maig...
A tot plegat, aquesta demora no és que sigui per la implantació total del servei de Rodalies a Lleida, no. Simplement, estem parlant de passar de 3 freqüències a 6 per sentit al dia. Sí, és el doble, no ens han enganyat pas. Però, tot i això, continua sent poca cosa atenent que només s'aplica en una línia, l'R-12, que connecta Lleida amb l'Hospitalet de Llobregat. Què passa doncs amb les Borges Blanques i els municipis de les Garrigues? Què passa amb la connexió amb la franja? I ja no parlo de la connexió amb el Pirineu, on cal la voluntat d'apostar per una xarxa d'autobusos que permeti una circulació útil dins de la demarcació. Ja no demano amb Barcelona! Tot i que el centralisme fa córrer el risc que la capital catalana es converteixi en l'equivalent a Madrid pel que fa a l'alta velocitat, que vertebra tots els trajectes malgrat que es perdin hores i es facin més quilòmetres...
Ara que ERC ha aconseguit un acord amb l'estrenat govern estatal sobre el traspàs "integral" de Rodalies, a la Generalitat se li girarà feina. Perquè els ciutadans de Ponent i el Pirineu volem una xarxa de transport públic funcional, fiable i sense limitacions.
Afegeix un nou comentari
Comentaris (0)